Wednesday, July 30, 2014

Dear smartphone

Hari2 aku ngadap kau

Hari2 aku belek2 kau

Tapi aku banyak kerja lain

Aku banyak kerja

KERJA SEKOLAH

TRIAL

BASUH BAJU

TOLONG MAK

ASSIGNMENT

Tapi sebab TERLALU sayangkan kau

Aku tak sanggup tinggalkan kau

Aku ambil balik kau

Aku bukak

Aku tatap

Memang satu saat tak boleh tinggalkan kau

Sebab takut kehilangan kau

Sampai lebam mata aku pun takpe

Sebab aku sayang kau

Tapi kerja aku semua

Tergendala sebab kau

Aku pun dah tak bercakap sangat

Sebab aku lagi suka tengok kau

Terima kasih buat live aku berubah

Dulu aku bergaul dengan orang

Tapi sekarang aku bergaul dengan kau

Hmmm, kau tau?

Raya ni meriah

Dekat gambar instagram je

Dekat luar, semua membisu

Mereka semua hypokrit depan kau sebab nak selfie dengan kau

Aku tidur lambat sebab aku layan kau

Layan kau sambil aku yang tertidur

Tapi kau tak pernah tidur

Kau seolah2 kejut aku balik suruh aku tengok kau

Kau ni macam baby la

Malam2 nangis merengek minta aku jenguk kau


Dear smartphone,

Kenapa kau curi life aku?

Aku nak life aku dulu

Aku harap kau tak dicipta

Sebab apa?

Sebab aku lifeless sekarang


No comments:

Post a Comment